ФОРМУВАННЯ ЦІН НА ІННОВАЦІЙНУ ПРОДУКЦІЮ: ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ

  • О.О. Орлов Хмельницький національний університет
  • Є.Г. Рясних Хмельницький національний університет
  • О.В. Савченко Хмельницький національний університет
Ключові слова: нова продукція, ціноутворення, ціннісний та антивитратний підходи, маржинальний прибуток, коефіцієнт маржинального прибутку

Анотація

Аналіз вітчизняних та зарубіжних літературних джерел дозволив визначити, що аспекти ціноутворення часто досліджуються виключно з позиції однономенклатурного виробництва, чіткі рекомендації з цього питання відсутні. Проте, помилки у розрахунках цін можуть привести до непоправних втрат. Дослідження, які проводились західними вченими, показали що практично більшість компаній застосовують метод встановлення цін на основі повних витрат. В Україні ситуація практично така ж сама, але вона ще поглиблюється завдяки методу розподілу постійних витрат пропорційно заробітній платі, що суттєво викривляє собівартість за видами виробів. В статті аналізуються два сучасних напрями ціноутворення на нову продукцію: «витратний» і «ціннісний» і надаються рекомендації щодо антивитратного формування цін.

Посилання

C. Menger Principles of Economics (Ludwig von Mises Institute, 2019).

Eugen von Böhm-Bawerk's Value, Cost, and Marginal Utility: Notes on the Translation URL: https://mises.org/library/eugen-von-bohm-bawerks-value-cost-and-marginal-utility-notes-translation (дата звернення: 21.12.2022).

Edwin J. Dolan, David E. Lindsay. Market. Microeconomic model (1992).

Орлов О. Всегда ли цель оправдывает средства? Как распределить условно-постоянные издержки. Економіст. 2001. № 5. С. 45–49.

W.J. Baumol, A.S. Blinder, ed. Economics: Principles and Policy, 11th edn. Mason, Ohio, 2009.

H.A. Simon, Rational Decision Making in Business. The american economic review URL: https://www.academia.edu/7437639/Rational_Decision_Making_in_Business_Organizations (дата звернення: 26.12.2022).

Ronald H. Coase. The Institutional Structure of Production. URL: https://www.jstor.org/stable/2117340 (дата звернення: 26.12.2022).

The Strategy and Tactics of Pricing. A Guide to Growing More Profitably by Thomas T. Nagle, Georg Müller. 6th Edition. - Pub. Location : New York (2017). – 365 p. URL: https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9781315185309/strategy-tactics-pricing-thomas-nagle-georg-m%C3%BCller (дата звернення: 26.12.2022).

R.J. Dolan. Evernote : Announcing a Pricing Plan Change (Harvard, Harvard Business School Supplement 519-036, 2019).

The Theory of Economic Development by Joseph A. Schumpeter (Routledge, 2021).

Menger, C. (2019). Principles of Economics. Ludwig von Mises Institute.

Eugen von Böhm-Bawerks Value, Cost, and Marginal Utility: Notes on the Translation. Available at: https://mises.org/library/eugen-von-bohm-bawerks-value-cost-and-marginal-utility-notes-translation (accessed 21 December 2022).

Edwin J. Dolan and David E. Lindsay (1992). Market. Microeconomic model.

Orlov O. (2001). Vsehda ly tsel opravdыvaet sredstva? Kak raspredelyt uslovno-postoiannye yzderzhky. Ekonomist. Vol. 5. Рр. 45-49.

Baumol, W.J., Blinder, A.S. ed. (2009). Economics: Principles and Policy, 11th edn. Mason, Ohio.

Simon, H.A. Rational Decision Making in Business. The american economic review. Available at: https://www.academia.edu/7437639/Rational_Decision_Making_in_Business_Organizations (accessed 26 December 2022).

Ronald H. Coase. The Institutional Structure of Production : Available at: https://www.jstor.org/stable/2117340 (accessed 26 December 2022).

The Strategy and Tactics of Pricing (2017). A Guide to Growing More Profitably by Thomas T. Nagle, Georg Müller. 6th Edition. - Pub. Location : New York – 365 p. Available at: https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9781315185309/strategy-tactics-pricing-thomas-nagle-georg-m%C3%BCller (accessed 26 December 2022).

Dolan, R.J. (2019) Evernote : Announcing a Pricing Plan Change (Harvard, Harvard Business School Supplement 519-036.

Joseph A. Schumpeter (2021). The Theory of Economic Development. Routledge.

Переглядів статті: 95
Завантажень PDF: 242
Опубліковано
2023-03-10
Як цитувати
Орлов, О., Рясних, Є., & Савченко, О. (2023). ФОРМУВАННЯ ЦІН НА ІННОВАЦІЙНУ ПРОДУКЦІЮ: ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ. Трансформаційна економіка, (1 (01), 50-57. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-1-9