СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ І СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БІЗНЕСУ

  • К. Ляшук Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
  • А. Гордовський Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
Ключові слова: маркетинг, соціальна відповідальність, бізнес, воєнний час, менеджмент, споживачі, фактори відповідальності бізнесу, соціальний маркетинг

Анотація

У статті розглядаються проблеми використання концепції соціально орієнтованого маркетингу, проблеми забезпечення соціальної відповідальності бізнес-структур та забезпечення конкурентоспроможності як критерію ефективності соціально орієнтованих маркетингових програм. Автор не тільки ставить завдання встановити відповідність між цими категоріями, а й визначити критерій ефективності соціально орієнтованих маркетингових рішень. Розглянуто принципи соціального маркетингу та особливості функціонування маркетингу в Україні в умовах війни. Проаналізовано особливості соціальної відповідальності бізнесу в сучасних умовах. Доведено, що підприємства, що реалізують програми соціальної відповідальності мають більш широкі можливості для залучення інвестиційного капіталу, більш успішної реклами своїх товарів і послуг та отримання податкових пільг. В кінцевому рахунку, соціально відповідальні компанії сприяють зниженню соціальної напруженості в суспільстві, виступають надійними партнерами держави в реалізації його соціальних програм.

Посилання

Верлока В.С., Коноваленко М.К., Сиволовська О.В. Стратегічний маркетинг: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Харків : УкрДАЗТ, 2017. 289 с.

Горохова Т. Розвиток соціально відповідального маркетингу. Чому компаніям слід просувати себе «відповідально». URL: http://iqholding.com.ua/articles/rozvitok-sotsialno-vidpovidalnogo-marketingu-chomu-kompaniyam-slid-prosuvati-sebe-«vidpov-0 (дата звернення: 28.12.2022)

Жук В. Напрями підвищення соціальної відповідальності бізнесу Національний інститут стратегічних досліджень. URL: http://old.niss.gov.ua/monitor/november/13.htm (дата звернення: 15.01.2023)

Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу : монографія / за заг. редакцією М.П. Буковинської. Київ : ЦП «Компринт», 2015. 297 с.

Маркетинг. Навчальний посібник / Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. / За заг. ред. проф. Старостіної А.О. Київ : «НВП «Інтерсервіс», 2018. 216 с.

Тенденції в управлінні маркетинговими комунікаціями під час війни. URL: https://sostav.ua/publication/tendents-v-upravl-nn-marketingovimi-komun-kats-yami-p-d-chas-v-jni-stan-sprav-ta-92699.html (дата звернення: 28.01.2023).

А. Сідельникова. Як робити маркетинг під час війни. URL: https://skvot.io/uk/blog/marketing-during-the-war (дата звернення: 28.01.2023).

Verloka V.S., Konovalenko M.K., Syvolovska O. V. (2017). Stratehichnyy marketynh: navchalnyy posibnyk dlya studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kharkiv: UkrDAZT, 289 р.

Horokhova T. (2020). Rozvytok sotsialno vidpovidalnoho marketynhu. Chomu kompaniyam slid prosuvaty sebe «vidpovidalno» [Development of socially responsible marketing. Why companies should promote themselves "responsibly"]. Available at: http://iqholding.com.ua/articles/rozvitok-sotsialno-vidpovidalnogo-marketingu-chomu-kompaniyam-slid-prosuvati-sebe-«vidpov-0 (accessed 08 January 2023)

Zhuk V. (2022). Napryamy pidvyshchennya sotsialnoyi vidpovidalnosti biznesu Natsionalnyy instytut stratehichnykh doslidzhen [Directions of increasing social responsibility of business National Institute of Strategic]. Available at: http://old.niss.gov.ua/monitor/november/13.htm (accessed 27 December 2022).

Bukovynskoyi M.P. (2015). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist biznesu [Corporate social responsibility of business]: monohrafiya / za zah. redaktsiyeyu M.P. Bukovynskoyi. Kyiv: TSP «Komprynt» 297 р.

Starostina A.O., Kravchenko V.A., Pryhara O.YU., Yarosh-Dmytrenko L. O. (2018). Marketynh Navchalnyy posibnyk / Za zah.red. prof. Starostinoyi A.O. Kyiv: «NVP «Interservis», 216 р.

Sostav.ua (2022). Tendentsiyi v upravlinni marketynhovymy komunikatsiyamy pid chas viyny: stan sprav ta maybutnye ukrayinskykh kompaniy-reklamodavtsiv [Trends in the management of marketing communications during the war: the state of affairs and the future of Ukrainian advertising companies]. Available at: https://sostav.ua/publication/tendents-v-upravl-nn-marketingovimi-komun-kats-yami-p-d-chas-v-jni-stan-sprav-ta-92699.html (accessed 27 December 2022).

Sidelnykova A. (2022). Yak robyty marketynh pid chas viyny [How to do marketing during wartime]. Available at: https://skvot.io/uk/blog/marketing-during-the-war (accessed 15 January 2023).

Переглядів статті: 419
Завантажень PDF: 488
Опубліковано
2023-03-17
Як цитувати
Ляшук, К., & Гордовський, А. (2023). СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ І СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БІЗНЕСУ. Трансформаційна економіка, (2 (02), 34-37. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-2-6