СУЧАСНІ ТРЕНДИ РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РИНКОВО-ОРІЄНТОВАНИХ ПІДПРИЄМСТВ

  • О.В. Дейнега Рівненськй державнй гуманітарнй університет
  • І.О. Дейнега Рівненськй державнй гуманітарнй університет
Ключові слова: реклама, форми реклами, канали поширення реклами, економічна доцільність реклами, онлайн рекламні інструменти

Анотація

У статті досліджено зміну парадигми щодо тлумачення суті реклами у зв’язку із інформатизацією та глобалізацією економічного простору. Визначено, що поява альтернативних он-лайн каналів поширення реклами уможливила формування її ефективності відсторонено до платності форми подачі. Доведено, що рекламою є будь-яка комунікація, що виникає між підприємством та його бізнес-середовищем, котра спрямована або на інтенсифікацію збуту товарів, або на формування позитивного іміджу товарів та / або підприємств (комерційна реклама), іміджу політичних партій, політичних лідерів (політична реклама) тощо. Встановлено, що основним завданням комерційної реклами є перетворення потенційних споживачів у реальних, важливою умовою при цьому є використання реклами, направленої на цільову аудиторію (таргетованої). Визначено, поняття реклама і рекламування є близькими за значенням, взаємозамінними за суттю. Встановлено, що на сьогодні найбільш поширеними є види реклами, що ґрунтуються на застосуванні онлайн технологій, що дозволяє суттєво зменшити бюджет на проведення рекламних кампаній.

Посилання

Бернет Дж., Мориарти С. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход / пер. с англ. под ред. С.Г. Божук. СПб. : Питер, 2001. 864 с.

Історія реклами : конспект лекцій / укладач Н.С. Подоляка. Суми : Сумський державний університет, 2015. 193 с.

Кифяк В.Ф. Організація туристичної діяльності в Україні. Чернівці : Книги-ХХІ, 2003. 300 с. URL: https://buklib.net/books/27802/ (дата звернення: 02.11.2022)

Котлер Ф., Триас да Без Ф. Новые маркетинговые технологии. Москва : «Нева», 2004. 415 с.

Миронов Ю.Б., Крамар Р.М. Основи рекламної діяльності. URL: https://kerivnyk.info/osnovy-reklamnoi-diyalnosti1-1 (дата звернення: 02.11.2022)

Окландер Т. Напрямки підвищення проникаючої здатності реклами. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/14045469.pdf (дата звернення: 02.11.2022)

Підкамінь Л.Й. Елементи маркетингу та менеджменту видавничо-поліграфічної справи: навч. посіб. / Укл. Л.Й. Підкамінь. Чернівецький національний університет, 2021. 136 с.

Поверіна Ю.О., Скригун Н.П. Реклама як складова маркетингових комунікацій. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/15447/1/Advertising%20as%20an%20element%20of%20marketing%20communication.pdf (дата звернення: 02.11.2022)

Про рекламу: Закон України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 02.11.2022)

Школа І. М. Менеджмент туристичної індустрії : навч. посіб. Чернівц і: ЧТЕІ КНТЕУ, 2003. 662 с. URL: https://buklib.net/books/31946/ (дата звернення: 02.11.2022)

Bullmore J. What is advertising? https://adassoc.org.uk/credos/what-is-advertising/ (дата звернення: 02.11.2022)

Daugherty T., Logan K., Richards J. Advertising History. URL: https://www.researchgate.net/publication/272494431_Advertising_Historyс (дата звернення: 02.11.2022)

Fojtik Р., Krężelewska Р. Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji. URL: https://szkolenia.avenhansen.pl/artykuly/artykul-reklama-jako-czyn-nieuczciwej-konkurencji.html (дата звернення: 02.11.2022)

The entire history of advertising. URL: https://softcube.com/the-entire-history-of-advertising/ (дата звернення: 02.11.2022)

Bernet, Dzh., Moriarti, S. (2001) Marketingovyye kommunikatsii: integrirovannyy podkhod [Marketing communications: an integrated approach]. SPb. : Piter (in Russian)

Podolyaka, N.S. (2015) Istoriya reklamy: konspekt lektsiy [History of advertising: a summary of lectures]. Sumy: Sumskyy derzhavnyy universytet. (in Ukrainian)

Kyfyak, V.F. (2003) Orhanizatsiya turystychnoyi diyalʹnosti v Ukrayini [Organization of tourist activity in Ukraine]. Chernivtsi: Knyhy-XXI. Available at: https://buklib.net/books/27802/ (accessed 02 November 2022) (in Ukrainian)

Kotler, F., Trias da Bez F. (2004) Novyye marketingovyye tekhnologii [New marketing technologies]. M.: «Neva». (in Russian)

Myronov, YU.B., Kramar, R.M. Osnovy reklamnoyi diyalʹnosti [Basics of advertising activity]. Available at: https://kerivnyk.info/osnovy-reklamnoi-diyalnosti1-1 (accessed 02 November 2022) (in Ukrainian)

Oklander, T. Napryamky pidvyshchennya pronykayuchoyi zdatnosti reklamy [Directions of increasing the penetrating power of advertising]. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/14045469.pdf (accessed 02 November 2022) (in Ukrainian)

Pidkamin, L.Y. (2021) Elementy marketynhu ta menedzhmentu vydavnycho-polihrafichnoyi spravy [Elements of marketing and management of publishing and printing business]. Chernivetsʹkyy natsionalʹnyy universytet. (in Ukrainian)

Poverina, YU.O., Skryhun, N.P. Reklama yak skladova marketynhovykh komunikatsiy [Advertising as a component of marketing communications]. Available at:http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/15447/1/Advertising%20as%20an%20element%20of%20marketing%20communication.pdf (accessed 02 November 2022) (in Ukrainian)

Pro reklamu: Zakon Ukrayiny [About advertising: Law of Ukraine]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text (accessed 02 November 2022)

Shkola I.M. (2003) Menedzhment turystychnoyi industriyi [Management of the tourism industry]. Chernivtsi: CHTEI KNTEU. Available at: https://buklib.net/books/31946/ (accessed 02 November 2022) (in Ukrainian)

Bullmore, J. What is advertising? Available at: https://adassoc.org.uk/credos/what-is-advertising/ (accessed 02 November 2022)

Daugherty, T., Logan, K., Richards, J. Advertising History. Available at: https://www.researchgate.net/publication/272494431_Advertising_Historyс (accessed 02 November 2022)

Fojtik, Р., Krężelewska, Р. Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji [Advertising as an act of unfair competition]. Available at: https://szkolenia.avenhansen.pl/artykuly/artykul-reklama-jako-czyn-nieuczciwej-konkurencji.html (accessed 02 November 2022)

The entire history of advertising. Available at: https://softcube.com/the-entire-history-of-advertising/ (accessed 02 November 2022)

Переглядів статті: 285
Завантажень PDF: 815
Опубліковано
2023-03-10
Як цитувати
Дейнега, О., & Дейнега, І. (2023). СУЧАСНІ ТРЕНДИ РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РИНКОВО-ОРІЄНТОВАНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Трансформаційна економіка, (1 (01), 15-20. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-1-3