КРИТЕРІЇ ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДІВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ

Ключові слова: конкурентоспроможність, заклади сфери гостинності, конкурентна перевага, критерії конкурентоспроможності, якість послуг, кадровий потенціал закладу сфери гостинності

Анотація

Сьогодні індустрія туризму та сфера гостинності є важливими соціальними, економічними, культурними категоріями, які слугують основою для розвитку економік багатьох країн світу. Україна не є виключенням. Хоча, повномасштабне вторгнення Російської Федерації на територію України, й залишило свій відбиток на цьому секторі економіки, нанісши йому великі збитки, глобально ситуація не змінилась і його розвиток залишається на сьогоднішній день одним із пріоритетних, особливо в контексті вектора України на євроінтеграцію. Саме це зумовлює актуальність обраної теми дослідження. Конкуренція виступає рушійною силою соціального і економічного прогресу. У сучасних умовах бізнесу на ринку готельно-туристичних послуг для збереження конкурентоспроможності закладу сфери гостинності необхідно реалізовувати цілий комплекс заходів щодо формування і закріплення конкурентних переваг. Конкурентоспроможність закладу сфери гостинності має бути стійкою не тільки в економічному, і не тільки в екологічному, а й у соціальному, культурному та політичному планах. Так, з початком повномасштабного вторгнення велика кількість підприємств сфери гостинності призупинили роботу з міркувань безпеки, через відсутність попиту, з технічних причин або ж внаслідок пошкоджень чи руйнувань від обстрілів. В той же час, незважаючи на повсюдне розуміння важливості її визначення у науковій літературі відсутня одноманітність у розуміння критеріїв, за якими вона має визначатись. У статті автором зроблена спроба систематизувати існуючі критерії конкурентоспроможності закладів сфери гостинності та визначити саме ті, які мають важливе значення для розвитку закладів сфери гостинності. Застосувавши такі методи дослідження, як аналіз, синтез та системний метод, авторкою було визначено, що до таких критерії варто відносити наступні показники: особливості ціноутворення, якість послуг і зручностей, онлайн-присутність, кадровий потенціал, ефективність маркетингових стратегій, які використовуються, а також здатність до адаптації та мінімізації ризиків. Проаналізувавши діяльність компанії та конкурентів у цій ніші власники зможуть забезпечити високий рівень конкурентоспроможності своєї компанії.

Посилання

Danilenko-Kulchicka V. A. (2022) Vpliv vijni na gotelno-restorannij biznes Ukrayini. Industriya turizmu i gostinnosti v Centralnij ta Shidnij Yevropi, no. 6, рр. 19–23.

Kudryashova V. «Lvivski kruasani» vijshli na yevropejskij rinok. U Polshi vidkrili pershi zakladi. The Village. Available at: https://www.the-village.com.ua/village/business/news/331365-lvivski-kruasani-viyshli-na-evropeyskiy-rinok-u-polschi-vidkrili-pershi-zaklad (accessed March 20, 2024).

Lupashko A. Zaoshadzhuyemo ta primnozhuyemo. Yak vlasnikam biznesu zmusiti groshi pracyuvati v umovah vijni. Available at: https://delo.ua/realty/zaoshhadzujemo-ta-primno-zujemo-yak-vlasnikam-biznesu-zmusiti-grosi-pracyuvati-v-umovax-viini-404867/ (accessed March 18, 2024).

Malyuga L. M. (2016) Formuvannya konkurentospromozhnosti pidpriyemstv gotelnogo gospodarstva. Visnik Mukachivskogo derzhavnogo universitetu. Seriya «Ekonomika i suspilstvo», no. 5, рр. 216–219. Available at: https://tourlib.net/statti_ukr/maljuga3. htm (accessed March 20, 2024).

Mihajlova N. V. (2008) Kriteriyi ta pokazniki ocinki konkurentospromozhnosti pidpriyemstv restorannogo gospodarstva na rivni operativnogo upravlinnya. Ekonomichna strategiya i perspektivi rozvitku sferi torgivli ta poslug, no. 2(8). рр. 310–317

Naumenko M. O., Gura T. V., Kovshirko V. S. (2013) Pidvishennya yakosti poslug pidpriyemstva restorannogo gospodarstva v sistemi rinkovih vidnosin. Visnik ekonomiki transportu i promislovosti, no. 42, рр. 319–322.

Sirojch Z., Karyagin Yu., Manov M. (2019) Znachennya sferi gostinnosti v upravlinnya suchasnim megapolisom. Restorannij i gotelnij konsalting. Innovaciyi, vol. 2, no. 1, рр. 110–119.

Charkina T. Yu., Marcenyuk L. V., Zadoya V. O., Pikulina O. V. (2021) Strategichni napryami upravlinnya gotelno-restorannim biznesom v umovah krizi. Ekonomika ta derzhava: Ekonomichna nauka, no. 2, рр. 19–23.

Cherchik L. M. (2010) Rozvitok personalu ta jogo rol u zabezpechennya konkurentospromozhnosti pidpriyemstva. Ekonomichni nauki. Seriya “Ekonomika ta menedzhment”. Zb. nauk. prac. Luck: LNTU. Is. 7 (26), part 3, рр. 307–316.

Даниленко-Кульчицька В.А. Вплив війни на готельно-ресторанний бізнес України. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 6. С. 19–23.

Кудряшова В. «Львівські круасани» вийшли на європейський ринок. У Польщі відкрили перші заклади. The Village. URL: https://www.the-village.com.ua/village/business/news/331365-lvivski-kruasani-viyshli-na-evropeyskiy-rinok-u-polschi-vid¬krili-pershi-zaklad (дата звернення: 20.03.2024).

Лупашко А. Заощаджуємо та примножуємо. Як власникам бізнесу змусити гроші працювати в умовах війни. URL: https://delo.ua/realty/zaoshhadzujemo-ta-primno-zujemo-yak-vlasnikam-biznesu-zmusiti-grosi-pracyuvati-v-umovax-viini-404867/ (дата звернення: 18.03.2024).

Малюга Л. М. Формування конкурентоспроможності підприємств готельного господарства. Вісник Мукачівського дер¬жавного університету. Серія «Економіка і суспільство». 2016. № 5. С. 216–219. URL:https://tourlib.net/statti_ukr/maljuga3.htm (дата звернення: 20.03.2024).

Михайлова Н.В. Критерії та показники оцінки конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства на рівні оперативного управління. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2008. № 2(8). С. 310–317.

Науменко М.О., Гура Т.В., Ковширко В.С. Підвищення якості послуг підприємства ресторанного господарства в системі ринкових відносин. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2013. № 42. С. 319–322.

Сіройч З., Карягін Ю., Манов М. Значення сфери гостинності в управління сучасним мегаполісом. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2019. Том 2. № 1. С. 110–119

Чаркіна Т.Ю., Марценюк Л.В., Задоя В.О., Пікуліна О.В. Стратегічні напрями управління готельно-ресторанним бізне¬сом в умовах кризи. Економiка та держава: Економічна наука. 2021. № 2. С. 19–23.

Черчик Л.М. Розвиток персоналу та його роль у забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Економічні науки. Серія “Економіка та менеджмент”. Зб. наук. праць. Луцьк : ЛНТУ, 2010. Випуск 7 (26). Частина 3. С. 307–316.

Переглядів статті: 70
Завантажень PDF: 37
Опубліковано
2024-04-26
Як цитувати
Кувіка, Г. (2024). КРИТЕРІЇ ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДІВ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ. Трансформаційна економіка, (1 (06), 33-36. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-6