СТРАТЕГІЧНІ ОРІЄНТИРИ ІННОВАЦІЙНОГО ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ
Анотація
У статті здійснено комплексний аналіз трансформації процесів прийняття управлінських рішень у цифровому середовищі, яке характеризується високою динамікою, зростаючим обсягом даних, багатофакторною невизначеністю та посиленням кіберзагроз. Дослідження спрямоване на виявлення стратегічних орієнтирів, що забезпечують ефективне інноваційне управління підприємствами в умовах цифровізації та технологічних зрушень. Визначено, що цифрова трансформація не обмежується впровадженням нових ІТ-рішень, а передбачає глибоке переосмислення управлінських підходів, структур і культурної парадигми організації. Результати дослідження дозволили сформувати модель цифрового управління, що враховує чинники ризику, непевності, кіберзагроз і етичних викликів. Автор наголошує, що така модель має забезпечити підприємствам адаптивність, конкурентоспроможність і стратегічну сталість у динамічному цифровому просторі. Зроблено висновок про необхідність подальших міждисциплінарних досліджень у сфері цифрової стратегії, аналітики даних, кіберменеджменту та впливу ШІ на трансформацію управлінських практик.
Посилання
Porter M. E., Heppelmann J. E. How smart, connected products are transforming competition. Harvard business review. 2014. 92.11. P. 64–88.
Brynjolfsson E., McAfee A. Machine, platform, crowd: Harnessing our digital future. Vol. 4. No. 1. New York: WW Norton & Company, 2017.
Швець Н. Є. Цифровізація управління підприємством: стратегічні орієнтири. Економіка і прогнозування. 2020. № 1. С. 95–108.
Mayer-Schönberger V., Cukier К. Big data: A revolution that will transform how we live, work, and think. Houghton Mifflin Harcourt, 2013.
Davenport T. H., Ronanki R. Artificial intelligence for the real world. Harvard business review. 2018. 96.1. Р. 108-116.
Schwab K. The fourth industrial revolution, Crown Business. New York. 192. 2017.
Rigby D. K., Sutherland J., Takeuchi H. Embracing agile. Harvard business review. 94.5. 2016. Р. 40-50.
Womack JaP., Jones D.T. Banish waste and create wealth in your corporation. 56. 2003. URL: http://www.kvimis.co.in/sites/kvimis.co.in/files/ebook_attachments/James
Bughin J., Why digital strategies fail. McKinsey Quarterly. 2018. 1.1. Р. 14–25.
Коттер Дж. П., Коен Ден С. Серце змін: реальні історії про те, як люди змінюють свої організації. Harvard Business Press, 2012.
Westerman G., Bonnet D., McAfee A. Leading digital: Turning technology into business transformation. Harvard Business Press, 2014.
Lamarre E., Smaje K., Zemmel R. Rewired: the McKinsey Guide to Outcompeting in the Age of Digital and AI. John Wiley & Sons, 2023.
Kotter John P. Leading change. Harvard Business Press, 2012. 194 р.
Csaszar F. A., Ketkar H, Kim H. Artificial Intelligence and Strategic Decision-Making: Evidence from Entrepreneurs and Investors. URL: https://arxiv.org/abs/2408.08811?utm_source=chatgpt.com
Modi А., Kuzminykh І, Ghita В. Data Driven Approaches to Cybersecurity Governance for Board Decision-Making – A Systematic Review. URL: https://arxiv.org/abs/2311.17578?utm_source=chatgpt.com
Куцик П., Ковтун О. Визначення перспективного бізнесу та моделювання оптимальних стратегічних наборів для підприємств з використанням можливостей штучного інтелекту. Цифрова економіка та економічна безпека. 2024. № 5 (14). С. 127–136. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.14-20
Куцик П., Лупак Р., Щупаківський Р., Качан О., & Вірт М. (2024). Концептуальні засади узгодження галузевих структурних зрушень із потребами забезпечення конкурентоспроможності економіки в умовах цифрових трансформацій. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2(55), 346–361. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.2.55.2024.4284
Куцик П., Процикевич К. Політика активізації високотехнологічних стартапів у сфері ІКТ: теоретико-методичні засади формування. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 4. С. 256–264. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2022.04.256
Porter M. E., Heppelmann J. E. (2014) How smart, connected products are transforming competition. Harvard business review 92.11. P. 64–88.
Brynjolfsson E., McAfee A. (2017) Machine, platform, crowd: Harnessing our digital future. Vol. 4. No. 1. New York: WW Norton & Company.
Shvets N. Ye. (2020) Tsyfrovizatsiia upravlinnia pidpryiemstvom: stratehichni oriientyry [Digitalization of enterprise management: strategic guidelines]. Ekonomika i prohnozuvannia, № 1, S. 95–108. [in Ukrainian]
Mayer-Schönberger V., Cukier К. (2013). Big data: A revolution that will transform how we live, work, and think. Houghton Mifflin Harcourt.
Davenport T. H., Ronanki R. (2018) Artificial intelligence for the real world. Harvard business review 96.1. Р. 108–116.
Schwab K. (2017) The fourth industrial revolution, Crown Business. New York. 192.
Rigby D. K., Sutherland J., Takeuchi H. (2016) Embracing agile. Harvard business review. 94.5. Р. 40–50.
Womack JaP., Jones D.T. (2003) Banish waste and create wealth in your corporation. 56. Available at: http://www.kvimis.co.in/sites/kvimis.co.in/files/ebook_attachments/James
Bughin J. (2018) Why digital strategies fail. McKinsey Quarterly. 1.1. Р. 14–25.
Kotter, J. P., Cohen, Dan S. (2012) Серце змін: реальні історії про те, як люди змінюють свої організації [The Heart of Change: Real Stories of How People Transform Their Organizations]. Harvard Business Press.
Westerman G., Bonnet D., McAfee A. (2014) Leading digital: Turning technology into business transformation. Harvard Business Press.
Lamarre E., Smaje K., Zemmel R. (2023) Rewired: the McKinsey Guide to Outcompeting in the Age of Digital and AI. John Wiley & Sons.
Kotter John P. (2012) Leading change. Harvard Business Press, 194 р.
Csaszar F. A., Ketkar H, Kim H. Artificial Intelligence and Strategic Decision-Making: Evidence from Entrepreneurs and Investors. Available at: https://arxiv.org/abs/2408.08811?utm_source=chatgpt.com
Modi А., Kuzminykh І, Ghita В. Data Driven Approaches to Cybersecurity Governance for Board Decision-Making – A Systematic Review. Available at: https://arxiv.org/abs/2311.17578?utm_source=chatgpt.com
Kutsyk, P., & Kovtun, O. (2024). Identification of promising businesses and modeling optimal strategic sets for enterprises using artificial intelligence capabilities. Digital Economy and Economic Security, (5 (14), 127–136. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.14-20
Kutsyk P., Lupak R., Shchupakivsky R., Kachan O., & Virt M. (2024). Conceptual principles of harmonizing sectoral structural shifts with the needs of ensuring the competitiveness of the economy in the context of digital transformations. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2(55), 346–361. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.2.55.2024.4284
Kutsyk P., Procykevych K. (2022). Policy of activating high-tech startups in the ICT sector: theoretical and methodological principles of formation. Economic Analysis. Vol. 32. No. 4. P. 256–264. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2022.04.256