КОНЦЕПЦІЯ АДАПТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ КОНКУРЕНЦІЇ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Адаптивна стратегія конкуренції є ключовою у забезпеченні успіху в мінливому бізнес-середовищі, особливо для виробничо-комерційних підприємств, для яких важливі їх конкурентні позиції. Враховуючи, що ці підприємства спеціалізуються на виробництві товарів, послуг та їх подальшому продажі на ринку для отримання прибутку, для них будь-які зміни в технологіях, ринкових умовах та споживацьких уподобаннях можуть вплинути на здатність конкурувати з іншими учасниками ринку з точки зору ефективності, якості, інновацій та інших факторів. Відповідно до окресленої специфіки очевидним є той факт, що саме застосування адаптивної стратегії дозволяє виробничо-комерційному бізнесу набути здатності миттєво реагувати на зміни, проявляти гнучкість у прийнятті рішень та спроможність до постійного підвищення конкурентної позиції. Метою дослідження є системний опис концепції адаптивної стратегії конкуренції виробничо-комерційного підприємства. Авторський внесок у вирішення досліджуваної наукової проблеми полягає у визначенні загального змісту структурної схеми концепції адаптивної стратегії конкуренції виробничо-комерційного підприємства. У межах дослідження доведено, що концепція адаптивної стратегії конкуренції виробничо-комерційного підприємства передбачає, що її основа (або механізм пристосування до змін) та її концептуальний фундамент (або ключові принципи, що дозволяють пристосовуватися до динаміки ринкового середовища) поєднані у межах довгострокового плану дій, що розроблений для досягнення найвищих конкретних позицій. Наукова новизна та практичне значення одержаних результатів полягають в окресленні елементів, що у єдності формують становище, за якого суб’єкт бізнесу максимально відрізняється від своїх конкурентів і має чисельні переваги, які дозволяють їй виходити переможцем в конкурентній боротьбі на ринку. При цьому перспективи подальших розвідок у даному напрямі полягають у більш детальному вивченні конкретних практик виробничо-комерційних підприємств, що успішно впроваджують унікальні адаптивні стратегії конкуренції.
Посилання
Галушко Є.С., Галушко С.А. Обоснование организационно–экономического механизма адаптации предприятия. Вісник СевНТУ: зб. наук. пр. Серія: Економіка і фінанси. 2012. Вип. 130. С. 43–47.
Коритько Т.Ю. Економічний механізм адаптації підприємства. Зб. наук. праць Донецького державного університету управління. 2013. Том 14. С. 90–97.
Кравченко О. Принципи побудови адаптивної системи управління підприємства в умовах нестабільності економіки. Збірник наукових праць ДЕТУТ. Серія «Економіка і управління». 2010. № 15. С. 213–218.
Крисько Ж.Л. Адаптація підприємства до зовнішнього середовища через механізм реструктуризації. Галицький економічний вісник. 2009. № 2. С. 38–42.
PwC report “SMART management models”. 2023. URL: https://www.pwc.com/content/pwc/userReg/login.en_gx.html?redirectUrl=gG0V-55Ilpsw21J2UMYgbIH5ktcJLK2-lwWPau2GN84=&referrer=gG0V-55Ilpsw21J2UMYgbIH5ktcJLK2lwWPau2GN84=&parentPagePath=/content/pwc/gx/en
Степанова Ю. Л. Поняття адаптації підприємства. Економіка. Менеджмент. Підприємництво. 2007. № 18 (2). С. 57–61.
Ugolkov I., Karyy O., Skybinskyi O., Ugolkova O., Zhezhukha V. The evaluation of content effectiveness within online and offline marketing communications of an enterprise. Innovative Marketing. 2020. Vol. 16. Issue 3. P. 26–36.
Galushko E. S., Galushko S. A. (2012) Obosnovanye orhanyzatsyonno–ékonomycheskoho mekhanyzma adaptatsyy predpryyatyya [Justification of the organizational and economic mechanism of adaptation of the enterprise]. Visnyk SevNTU: zb. nauk. pr. Seriya: Ekonomika i finansy, vol. 130, pp. 43–47.
Koritko T. Yu. (2013) Ekonomichnyy mekhanizm adaptatsiyi pidpryyemstva [Economic mechanism of enterprise adaptation]. Zbirnyk naukovykh pratsʹ Donetsʹkoho derzhavnoho universytetu upravlinnya, vol 14, pp. 90–97.
Kravchenko O. (2010) Pryntsypy pobudovy adaptyvnoyi systemy upravlinnya pidpryyemstva v umovakh nestabilʹnosti ekonomiky. [Principles of building an adaptive enterprise management system in conditions of economic instability]. Zbirnyk naukovykh pratsʹ DETUT. Seriya «Ekonomika i upravlinnya», vol. 15, pp. 213–218.
Krysko Zh. L. (2009) Adaptatsiya pidpryyemstva do zovnishnʹoho seredovyshcha cherez mekhanizm restrukturyzatsiyi [Adaptation of the enterprise to the external environment through the mechanism of restructuring]. Halytsʹkyy ekonomichnyy visnyk, vol. 2, pp. 38–42.
PricewaterhouseCoopers database (2023) PwC report “SMART management models”. Available at: https://www.pwc.com/content/pwc/userReg/login.en_gx.html?redirectUrl=gG0V-55Ilpsw21J2UMYgbIH5ktcJLK2-lwWPau2GN84=&referrer=gG0V-55Ilpsw21J2UMYgbIH5ktcJLK2lwWPau2GN84=&parentPagePath=/content/pwc/gx/en
Stepanova Yu. L. (2007) Ponyattya adaptatsiyi pidpryyemstva [Concept of enterprise adaptation]. Ekonomika. Menedzhment. Pidpryyemnytstvo, vol. 18 (2), pp. 57–61.
Ugolkov I., Karyy O.,Skybinskyi O., Ugolkova O., Zhezhukha V. (2020) The evaluation of content effectiveness within online and offline marketing communications of an enterprise. Innovative Marketing, vol. 16, issue 3, рр. 26–36.