ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ І ПІДТРИМКИ ІМІДЖУ ПІДПРИЄМСТВА

  • С.В. Леськова Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
  • С.М. Пастущин Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
Ключові слова: імідж підприємства, фактори, процес формування іміджу, PR

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні підходи до визначення поняття «імідж підприємства». Виокремлено фактори, що мають суттєвий вплив на внутрішній і зовнішній імідж підприємства. Встановлено, що внутрішній імідж підприємства є відображенням атмосфери, що панує на підприємстві, а зовнішній імідж підприємства є дзеркальним відображенням думки споживачів та партнерів про підприємство. Описано процес формування іміджу підприємства, який передбачає п’ять послідовних етапів. Встановлено, що у процесі формування іміджу необхідно використовувати засоби, які допоможуть підприємству досягнути довгострокових конкурентних переваг на ринку, зокрема: візуальні, вербальні, рекламні, PR-засоби, інший інструментарій іміджмейкінгу. Сформований позитивний імідж підприємства дає можливість керівництву контролювати сприйняття його діяльності зовнішніми стейкхолдерами і зміцнити конкурентні позиції на ринку.

Посилання

Азізов С.П., Кожан Н.В. Використання концепції управління іміджем підприємства у підвищенні його конкурентоспроможності. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. 2018. № 15. С. 74-81.

Булгакова О.В. Бренд-імідж підприємства на споживчому ринку. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2017. Вип. 13. Ч.1. С. 31-36. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/13_1_2017ua/9.pdf (дата звернення: 05.01.2023 р.).

Говорун І.В., Макарова В.В. Напрями формування позитивного іміджу підприємства. Інфраструктура ринку. 2019. Вип. 37. С. 204-209.

Дячук М., Буга Н. Формування і підтримка іміджу підприємства. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. 2017. № 2 (9). С. 12-16.

Левкіна Р.В., Левкін А.В. Імідж підприємств на ринку екологічно чистої продукції. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2016. № 2. С. 67-70.

Лозовський О.М., Дрончак І.В. Формування іміджу підприємства як елементу конкурентоспроможності. Молодий вчений. 2016. № 1(1). С. 101-104. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_1(1)__25 (дата звернення: 09.01.2023 р.).

Одінцева С.В., Артеменко Л.П. Формування іміджу підприємства: світовий та вітчизняний досвід. Економiка та держава. 2017. № 1. С. 65-68.

Семенчук Т.Б. Формування іміджу підприємства. Вісник Мукачівського державного університету «Економіка і суспільство». Серія: Економіка та управління підприємствами. 2016. Випуск 7. С. 473-477.

Синиця С.М., Вакун О.В., Фурса Т.П. Особливості формування іміджу підприємства як чинник конкурентоспроможності на зовнішніх ринках. Причорноморські економічні студії. 2019. Випуск 38-1. С. 147-151.

Azizov S.P., Kozhan N.V. (2018) Vykorystannya kontseptsiyi upravlinnya imidzhem pidpryyemstva u pidvyshchenni yoho konkurentospromozhnosti [Using the concept of enterprise image management to increase its competitiveness]. Problemy innovatsiyno-investytsiynoho rozvytku, vol. 15, pp. 74–81.

Bulhakova O.V. (2017) Brend-imidzh pidpryyemstva na spozhyvchomu rynku [Brand-image of the enterprise in the consumer market]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. vol. 13, part 1, pp. 31–36. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/13_1_2017ua/9.pdf (accessed 04 January 2023).

Hovorun I.V., Makarova V.V. (2019) Napryamy formuvannya pozytyvnoho imidzhu pidpryyemstva [Directions of forming a positive image of the enterprise]. Infrastruktura rynku, vol. 37. pp. 204–209.

Dyachuk M., Buha N. (2017) Formuvannya i pidtrymka imidzhu pidpryyemstva [Formation and maintenance of the image of the enterprise]. Naukovyy visnyk MNU imeni V. O. Sukhomlynsʹkoho, vol. 2 (9), pp. 12–16.

Levkina R.V., Levkin A.V. (2016) Imidzh pidpryyemstv na rynku ekolohichno chystoyi produktsiyi [Image of enterprises on the market of environmentally friendly products]. Aktualʹni problemy innovatsiynoyi ekonomiky, vol. 2, pp. 67–70.

Lozovsʹkyy O.M., Dronchak I.V. (2016) Formuvannya imidzhu pidpryyemstva yak elementu konkurentospromozhnosti [Formation of the enterprise image as an element of competitiveness]. Molodyy vchenyy, vol. 1(1), pp. 101–104. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_1(1)__25 (accessed 04 January 2023).

Odintseva S.V., Artemenko L.P. (2017) Formuvannya imidzhu pidpryyemstva: svitovyy ta vitchyznyanyy dosvid [Formation of the enterprise image: world and domestic experience]. Ekonomika ta derzhava, vol. 1, pp. 65–68.

Semenchuk T.V. (2016) Formuvannya imidzhu pidpryyemstva [Formation of enterprise image]. Visnyk Mukachivsʹkoho derzhavnoho universytetu “Ekonomika i suspilstvo”. Seriya: ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvamy, vol. 7, pp. 473–477.

Synytsya S.M., Vakun O.V., Fursa T.P. (2019) Osoblyvosti formuvannya imidzhu pidpryyemstva yak chynnyk konkurentospromozhnosti na zovnishnikh rynkakh [Peculiarities of enterprise image formation as a factor of competitiveness in foreign markets]. Prychornomorsʹki ekonomichni studiyi, vol. 38-1, pp. 147–151.

Переглядів статті: 206
Завантажень PDF: 567
Опубліковано
2023-03-10
Як цитувати
Леськова, С., & Пастущин, С. (2023). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ І ПІДТРИМКИ ІМІДЖУ ПІДПРИЄМСТВА . Трансформаційна економіка, (1 (01), 39-43. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-1-7