ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ

Ключові слова: індустрія гостинності, споживачі, захист прав споживачів, інновації, забезпечення задоволеності, безпеки та лояльності клієнтів

Анотація

У статті розглядаються інноваційні підходи до забезпечення захисту прав споживачів у сфері гостинності. Аналізуються сучасні виклики, з якими стикаються галузі підприємства, зокрема зростання очікувань клієнтів, посилення конкуренції та забезпечення підтримки високих стандартів обслуговування. У статті здійснено комплексний аналіз інноваційних методів, спрямованих на підвищення рівня захисту прав споживачів в індустрії гостинності, яка є єдиною з найбільших клієнтоорієнтованих галузей. Враховуючи інтенсивний розвиток цифрових технологій і нові виклики сучасного ринку, традиційні підходи до забезпечення прав споживачів стають менш ефективними. Стаття фокусується на випуску таких інновацій, як штучний інтелект, блокчейн, хмарні сервіси, автоматизація процесів управління відгуками, а також інтегровані CRM-системи. Розглянуто, як штучний інтелект дозволяє прогнозувати очікування клієнтів, автоматично аналізувати рівень їхнього задоволення та швидко реагувати на їхні потреби. Блокчейн-технології забезпечують прозорість та незмінність даних, що завершують довіру до захисту персональної інформації споживачів і запобігає шахрайству. без цього обговорення використовуються методи побудови ефективного діалогу з клієнтами за допомогою автоматизованої системи обробки скарг і пропозицій, що дозволяє знизити рівень конфліктів і мінімізувати негативний вплив на репутацію компанії. У статті також висвітлено соціальні мережі та онлайн-платформи як канали для підтримки постійного зв’язку з клієнтами та управління їхньою лояльністю. Авторами надано рекомендації для бізнесу щодо поетапного впровадження таких технологій і підходів, підкреслюючи необхідність інтеграції інноваційних методів у загальну стратегію розвитку компанії. Запропоновано рекомендації щодо впровадження нових методів для підвищення рівня довіри клієнтів та вдосконалення системи захисту їхніх прав в індустрії гостинності. Стаття може стати корисним джерелом для дослідників та фахівців, що займаються питаннями клієнтського досвіду та захисту прав споживачів, пропонує конкретні інструменти і підходи, які відповідають сучасним вимогам ринку та допомагають підвищити конкурентоспроможність підприємств індустрії гостинності.

Посилання

Амеліна А.С. Проблемні питання в сфері захисту прав споживачів. Актуальні питання захисту прав споживачів: матеріали Всеукраїнського круглого столу, м. Ірпінь, 20 грудня 2018 року. Ірпінь: Університет ДФС України, 2019. С. 8-12. URL: https://www.nusta.edu.ua/wpcontent/uploads/2016/11/%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A_2019-1.pdf (дата звернення: 20.09.2024).

Андрощук Б.В. Проблема зловживання процесуальними правами при захисті прав споживачів. Актуальні питання захисту прав споживачів: матеріали Всеукраїнського круглого столу, м. Ірпінь, 20 грудня 2018 року. Ірпінь: Університет ДФС України, 2019. С. 12-16. URL: https://www.nusta.edu.ua/wp-content/uploads/2016/11/%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A_2019-1.pdf (дата звернення: 2.10.2024).

Валінкевич Н., Тищенко С. Забезпечення безпеки та страхування підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Економіка та суспільство. 2022. № 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-64 (дата звернення: 20.09.2024).

Голод А. Основи індустрії гостинності: опорний конспект лекцій з навчальної дисципліни. Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського. 2019. URL: https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/23921/1/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D0%B9%20%D0%9E%D0%86%D0%93.pdf (дата звернення: 29.09.2024).

Гончар Л., Беляк А. Нормативно-правове регулювання діяльності підприємств готельно-ресторанного і туристичного бізнесу. Економіка та суспільство. 2021. № 26. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-3 (дата звернення: 28.09.2024).

Давидова О.Ю. Управління якістю продукції та послуг у готельно-ресторанному господарстві: підруч. Харків : Вид-во Іванченка І.С., 2018. 487 с.

Журавльов Д. Про захист прав споживачів: науково-практичний коментар. Київ : ТОВ Видавничий дім Професіонал, 2019. 352 с.

Топольник В.Г., Бутова А.П., Кощавка І.В., Полякова А.В. та ін. Кількісна оцінка якості готельного продукту : монографія / під ред. д-ра техн. наук, проф. В.Г. Топольник. Донецьк : ДонНУЕТ, 2013. 208 с.

Кузнєцова К.В., Мандрика І.В. Особливості захисту прав споживачів за договором надання туристичних послуг. Актуальні питання захисту прав споживачів: матеріали Всеукраїнського круглого столу, м. Ірпінь, 20 грудня 2018 року. Ірпінь : Університет ДФС України, 2019. С. 145-148. URL: https://www.nusta.edu.ua/wpcontent/uploads/2016/11/%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A_2019-1.pdf (дата звернення: 21.09.2024).

Станкова І.М. Захист прав споживачів у сфері надання туристичних послуг. Часопис цивілістики. 2017. Вип. 23. С. 53-57.

Траченко Л.А. Проблеми захисту прав споживачів в Україні в умовах євроінтеграційних процесів. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2021. № 65. С. 48-52. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/1032 (дата звернення: 09.10.2024).

Устінський А.В. Проблеми захисту прав споживачів готельних послуг уповноваженими на це органами. Вдосконалення правового регулювання прав та основних свобод людини і громадянина: Матеріали щорічної Всеукраїнської науково-практичної конференції, 15 травня 2018 року. Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2018. С. 54-58.

Устінський А.В. Фізичні особи, які надають готельні послуги без державної реєстрації їх як суб’єктів підприємницької діяльності: проблеми захисту прав споживачів. Актуальні проблеми вдосконалення чинного законодавства України. 2018. Вип. 47. С. 82-90. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apvchzu_2018_47_11 (дата звернення: 11.10.2024).

Daniels K. Navigating Security Risks and Innovations in the Hospitality Industry. Trustwave. 2024. URL: https://www.trustwave.com/en-us/resources/blogs/trustwave-blog/navigating-security-risks-and-innovations-in-the-hospitality-industry/ (дата звернення: 25.10.2024).

Financial Innovations transforming the Hospitality industry: technological advancements and the changing consumer behaviour. Linkedin. 2023. URL: https://www.linkedin.com/pulse/financial-innovations-transforming-hospitality-indus try-technological-ioekf/ (дата звернення: 09.10.2024).

Hlee S., Lee H., Koo C. Hospitality and Tourism Online Review Research: A Systematic Analysis and Heuristic-Systematic Model. Sustainability. 2018. № 10(4). URL: https://www.mdpi.com/2071-1050/10/4/1141 (дата звернення: 21.10.2024).

Hospitality innovations: Personalized experiences for every guest. Adyen. 2024. URL: https://www.adyen.com/knowledge-hub/hospitality-innovations (дата звернення: 03.10.2024).

Amelina A. S. (2019) Problemy pytannya v sferi zakhystu prav spozhyvachiv. Aktualʹni pytannya zakhystu prav spozhyvachiv: Materialy Vseukrayinsʹkoho kruhloho stolu, m. Irpinʹ, 20 hrudnya 2018 roku. Irpinʹ: Universytet DFS Ukrayiny, pp. 8-12. Available at: https://www.nusta.edu.ua/wp-content/uploads/2016/11/%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A_2019-1.pdf (accessed September 20, 2024).

Androshchuk B. V. (2019) Problema zlovzhyvannya protsesualʹnymy pravamy pry zakhysti prav spozhyvachiv. Aktualʹni pytannya zakhystu prav spozhyvachiv: Materialy Vseukrayinsʹkoho kruhloho stolu, m. Irpinʹ, 20 hrudnya 2018 roku. Irpinʹ: Universytet DFS Ukrayiny, pp. 12-16. Available at: https://www.nusta.edu.ua/wp-content/uploads/2016/11/%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A_2019-1.pdf (accessed October 2, 2024).

Valinkevych N., & Tyshchenko S. (2022) Zabezpechennya bezpeky ta strakhuvannya pidpryyemstv hotelʹno-restorannoho biznesu. Ekonomika ta suspilʹstvo, no. 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-64 (accessed September 20, 2024).

Holod A. (2019) Osnovy industriyi hostynnosti: opornyy konspekt lektsiy z navchalʹnoyi dystsypliny. Lʹvivsʹkyy derzhavnyy universytet fizychnoyi kulʹtury imeni Ivana Bobersʹkoho. Available at: https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/23921/1/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D0%B9%20%D0%9E%D0%86%D0%93.pdf (accessed September 29, 2024).

Honchar L., & Belyak A. (2021) Normatyvno-pravove rehulyuvannya diyalʹnosti pidpryyemstv hotelʹno-restorannoho i turychnoho biznesu. Ekonomika ta suspilʹstvo, no. 26. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-3 (accessed September 28, 2024).

Davydova O. Yu. (2018) Upravlinnya yakistyu produktsiyi ta posluh u hotelʹno-restorannomu hospodarstvi: pidruchnyk. Kharkiv: Vyd-vo Ivanchenka I. S.

Zhuravlov D. (2019) Pro zakhyst prav spozhyvachiv: naukovo-praktychnyy komentar. Kyiv: TOV Vydavnychyy dim Profesiynal.

Topolʹnyk V. H., Butova A. P., Koshchavka I. V., & Polyakova A. V. (2013) Kilʹkisna otsinka yakosti hotelʹnoho produktu: monohrafiya. Donetsk: DonNUET.

Kuznetsova K. V., & Mandryka I. V. (2019) Osoblyvosti zakhystu prav spozhyvachiv za dohovorom nadannya tury stychnykh posluh. Aktualʹni pytannya zakhystu prav spozhyvachiv: Materialy Vseukrayinsʹkoho kruhloho stolu, m. Irpinʹ, 20 hrudnya 2018 roku. Irpinʹ: Universytet DFS Ukrayiny, pp. 145-148. Available at: https://www.nusta.edu.ua/wp-content/uploads/2016/11/%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A_2019-1.pdf (accessed September 21, 2024).

Stankova I. M. (2017) Zakhyst prav spozhyvachiv u sferi nadannya tury stychnykh posluh. Chasopys tsyvilistyky, no. 23, pp. 53-57.

Trachenko L. A. (2021) Problemy zakhystu prav spozhyvachiv v Ukrayini v umovakh yevrointehratsiynykh protsesiv. Visnyk Lʹvivsʹkoho torhovelʹno-ekonomichnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 65, pp. 48-52. Available at: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/1032 (accessed October 9, 2024).

Ustinskyi A. V. (2018) Problemy zakhystu prav spozhyvachiv hotelʹnykh posluh upovnovazhenymy na tse orhanamy. Vdoskonalennya pravovoho rehulyuvannya prav ta osnovnykh svobod lyudyny i hromadyanyna: Materialy shchorichnoyi Vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoї konferentsiyi, 15 travnya 2018 roku. Ivano-Frankivsʹk: Prykarpatsʹkyy natsionalʹnyy universytet imeni Vasylʹa Stefanyka, pp. 54-58.

Ustinskyi A. V. (2018) Fizychi osoby, yaki nadayutʹ hotelʹni posluhy bez derzhavnoyi reyestratsiyi yak subʺyektiv pidpryyemnytsʹkoyi diyalʹnosti: problemy zakhystu prav spozhyvachiv. Aktualʹni problemy vdoskonalennya chynnoho zakonodavstva Ukrayiny, no. 47, pp. 82-90. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apvchzu_2018_47_11 (accessed October 11, 2024).

Daniels K. Navigating Security Risks and Innovations in the Hospitality Industry. Trustwave. March 13, 2024. Available at: https://www.trustwave.com/en-us/resources/blogs/trustwave-blog/navigating-security-risks-and-innovations-in-the-hospitality-industry

Financial Innovations transforming the Hospitality industry: technological advancements and the changing consumer behaviour. Linkedin. (2023). Available at: https://www.linkedin.com/pulse/financial-innovations-transforming-hospitality-indus try-technological-ioekf.

Hlee S., Lee H., Koo C. (2018) Hospitality and Tourism Online Review Research: A Systematic Analysis and Heuristic-Systematic Model. Sustainability. no. 10(4). Available at: https://www.mdpi.com/2071-1050/10/4/1141

Hospitality innovations: Personalized experiences for every guest. Adyen. (2024). Available at: https://www.adyen.com/knowledge-hub/hospitality-innovations

Переглядів статті: 22
Завантажень PDF: 10
Опубліковано
2025-02-06
Як цитувати
Тягунова, Н. М. (2025). ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ. Трансформаційна економіка, (4 (09), 78-82. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-9-12