ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ В ЦИФРОВОМУ МАРКЕТИНГУ

  • І.В. Ліганенко Придунайська філія Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-3273-010X
  • П.С. Боденчук Придунайська філія Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0009-0000-0640-7977
  • В.І. Москалюк Придунайська філія Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0009-0003-9338-0726
Ключові слова: штучний інтелект, машинне навчання, технології АІ, маркетинг, стратегії цифрового маркетингу

Анотація

Штучний інтелект все більше проникає у різні сфери життєдіяльності людини, включаючи маркетинг. Чат-боти, розроблені за допомогою штучного інтелекту, поліпшують користувальницький досвід і стають одним з потужних інструментів для фахівців у сфері цифрового маркетингу. Використання методів машинного навчання у маркетингу дозволяє аналізувати і передбачати поведінку споживачів. Можливості штучного інтелекту забезпечують швидкий і точний аналіз ключових факторів, таких як споживча поведінка, рівень доходу, диференціація цін і динаміка ринку, а також вартість володіння продуктом для клієнта. Це спонукає компанії використовувати штучний інтелект для розробки стратегій приваблення та утримання споживачів. У оглядовому дослідженні досліджувалася роль штучного інтелекту у цифровому маркетингу. Інтеграція нових методів аналізу даних у стратегії цифрового маркетингу дає компаніям стратегічну перевагу у взаємодії з потенційними і реальними споживачами. Аналіз великих обсягів даних та застосування методів машинного навчання дозволяють розробляти різноманітні бізнес-моделі і надають підтримку у прийнятті стратегічних маркетингових рішень підприємствами. Крім того, штучний інтелект допомагає автоматизувати процеси управління контентом, персоналізації пропозицій та аналізу реакції аудиторії на маркетингові кампанії. Це дозволяє компаніям ефективніше спрямовувати ресурси та збільшувати конверсію. Однак, необхідно враховувати етичні та конфіденційність питання при використанні штучного інтелекту в маркетингу, забезпечуючи захист персональних даних споживачів і враховуючи можливі ризики використання таких технологій. Штучний інтелект також допомагає вирішувати проблеми з розпізнаванням та аналізом трендів у соціальних медіа. Автоматизовані системи можуть відстежувати та аналізувати мільйони повідомлень, коментарів та відгуків, що допомагає підприємствам реагувати на відгуки споживачів та пристосовувати свої маркетингові стратегії в реальному часі. Такі можливості дозволяють компаніям побудувати більш глибокі взаємовідносини зі своєю аудиторією та більш ефективно взаємодіяти з нею.

Посилання

Про схвалення Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні: розпорядження КМУ від 2 грудня 2020 р. № 1556-р URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/1556-2020-%D1%80 (дата звернення 20.04.2024).

Андрощук Г.О. Тенденції розвитку технологій штучного інтелекту: економіко-правовий аспект. Теорія і практика інтелектуальної власності. 2019. № 3. С. 84–101.

Батареєв В.В. Методи та системи штучного інтелекту. Вісник Хмельницького національного університету. 2021. № 1 (293). С. 17–21.

Методи та системи штучного інтелекту. Навчальний посібник для студентів спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» / за редакцією І.М. Удовик. Дніпро : Державний ВНЗ «Національний гірничий університет», 2017. 105 с.

Скіцько О., Складанний П., Ширшов Р., Гуменюк М., Ворохоб М. Загрози та ризики використання штучного інтелекту. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка». 2023. № 2(22). С. 6–18.

Уткіна М.С. Щербак Н.М. Теоретико-методологічні підходи до визначення штучного інтелекту. Юридичний науковий електронний журнал. 2021. № 2. С. 214–217.

On the approval of the Concept of the development of artificial intelligence in Ukraine: order of the CMU dated December 2, 2020 No. 1556. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/go/1556-2020-%D1%80 (accessed April 20, 2024).

Androschuk G. O. (2019) Development trends of artificial intelligence technologies: economic and legal aspect. Theory and practice of intellectual property, no. 3, pp. 84–101.

Batareev V. V. (2021) Methods and systems of artificial intelligence. Bulletin of the Khmelnytskyi National University, no. 1 (293), pp. 17–21.

Udovyk I. M. (eds.) (2017) Methods and systems of artificial intelligence. Study guide for students of speciality 122 ‘Computer Science’. Dnipro: National Mining University, 105 p.

Skitsko O., Skladanniy P., Shirshov R., Gumenyuk M., Vorohob M. Threats and risks of using artificial intelligence. Electronic professional scientific publication "Cybersecurity: education, science, technology", no. 2(22), pp. 6–18.

Utkina M. S. Shcherbak N. M. (2021) Theoretical and methodological approaches to the definition of artificial intelligence. Legal scientific electronic journal, no. 2, pp. 214–217.

Переглядів статті: 46
Завантажень PDF: 48
Опубліковано
2024-06-24
Як цитувати
Ліганенко, І., Боденчук, П., & Москалюк, В. (2024). ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ В ЦИФРОВОМУ МАРКЕТИНГУ. Трансформаційна економіка, (2 (07), 33-38. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-7-6