РОЗРОБКА СТРАТЕГІЧНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ В’ЇЗНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ

  • Г.А. Заячковська Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
  • Б.Б. Семак Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: в’їзний туризм, стратегічна маркетингова програма, макрорівень, мезорівень, мікрорівень, стратегії маркетингу, координація стратегій маркетингу

Анотація

У статті запропоновано методику розробки стратегічної маркетингової програми розвитку в’їзного туризму в Україні, яка сприяє координації стратегій органів державного управління на макро- і мезорівнях та підприємств туристичної індустрії. Обґрунтовано найбільш доцільні розділи у її загальній структурі, а саме: визначення економічних, маркетингових, соціальних та екологічних цілей; встановлення базису розробки програми на основі нормативно-правових актів, які визначають розвиток туризму у країні; оцінювання факторів маркетингового середовища; діагностика туристично-рекреаційних ресурсів та оцінка можливостей розвитку видів туризму; розробка стратегії маркетингу та заходів її реалізації; організація інституційного забезпечення для координації дій органів державного управління; визначення джерел формування бюджету та його розміру; моніторинг показників виконання програми.

Посилання

Abuharris A., Ruddock L. Tourism marketing planning: strategies for development. Fraunhofer IRB. URL: https://www.irbnet.de/daten/iconda/CIB14651.pdf (дата звернення: 08.01.2023).

Eshtaev A. Innovative marketing strategy for tourism development. World Scientific News. 2017. No. 88(2). Р. 58–68.

Barrow C., Barrow P., Brown R. The Business Plan Workbook: A Step-By-Step Guide to Creating and Developing a Successful Business. (9th ed.). London: Kogan Page Ltd., 2018. 376 p.

Миронов Ю.Б., Свидрук І.І., Топорницька М.Я. Стратегічне маркетингове планування в туризмі. Науковий вісник НЛТУ України. 2020. Т. 30. № 1. С. 94–98.

Корж Н.В., Басюк Д.І. Управління туристичними дестинаціями: підручник. Вінниця : ПП «ТД Едельвейс і К», 2017. 322 с.

Cuculeski N., Cuculeski V., Cuculeski A. The necessity of applying marketing strategies in tourism – the case of Slovenia and Tunisia. Technics technologies education management. 2017. Vol. 12. No. 4. Р. 254–259.

Мальська М.П. Організація та планування діяльності туристичних підприємств. Київ : ЦУЛ, 2019. 248 с.

Трохимець О.І., Шелеметьєва Т.В. Практика стратегічного планування в системі управління розвитком туризму в Україні. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2018. № 4 (103). С. 70–78.

Гребньов М.Г. Словник ключових термінів з дисципліни «Маркетинг». Київ : КНЕУ, 2003. 80 с.

Tourism Malaysia marketing plan 2022 2026. Tourism Malaysia. URL: https://www.tourism.gov.my/files/uploads/TM_Marketing_Plan_2022_2026.pdf (дата звернення: 08.01.2023).

Marketing strategy & tourism plan Macleay Valley Coast 2020 – 2023. Kempsey Shire Council. URL: https://www.kempsey.nsw.gov.au/files/sharedassets/public/docs/business/marketing-strategy-and-tourism-plan-2020-2023.pdf (дата звернення: 08.01.2023).

Northwest territories tourism. 2022/23 marketing plan. Government of Northwest Territories. Department of Industry, Tourism and Investment. URL: https://www.iti.gov.nt.ca/sites/iti/files/NWTT_2022-23_Marketing_Plan_WEB.pdf (дата звернення: 08.01.2023).

East African Community Tourism Marketing Strategy 2021-2025. The East African Community. URL: http://repository.eac.int/bitstream/handle/11671/24350/EAC%20TOURISM%20MARKETING%20STRATEGY-%20Adopted.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 08.01.2023).

Vietnam tourism marketing strategy to 2020 & action plan: 2013-2015. Ministry of culture, sports and tourism. Vietnam national administration of tourism. URL: https://vietnamtourism.gov.vn/esrt/FileDownload24.pdf (дата звернення: 08.01.2023).

National tourism sector strategy (NTSS) 2016-2026. South African Government. URL: https://www.gov.za/sites/default/files/gcis_document/201712/national-tourism-sector-strategy-ntss-2016-2026a.pdf (дата звернення: 08.01.2023).

ASEAN Tourism Marketing Strategy (ATMS) 2017‐2020. ASEAN. URL: https://asean.org/wp-content/uploads/2012/05/ASEAN_Tourism_Marketing_Strategy_2017-2020.pdf (дата звернення: 08.01.2023).

Developing a marketing plan. A tool for Michigan communities to establish the foundation of an effective marketing strategy and plan. Michigan Economic Development Corporation. URL: https://www.miplace.org/4a732b/globalassets/documents/rrc/rrc-library/rrc_marketing_guide.pdf (дата звернення: 08.01.2023).

Про туризм: Закон України від 15 вересня 1995 р. № 324/95-ВР: станом на 16 жовтня 2020 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 11.01.2023).

Про затвердження Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності: Постанова Каб. Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 991: станом на 08.07.2020 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/991-2015-%D0%BF#Text (дата звернення: 11.01.2023).

Про схвалення Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року: Розпорядження Каб. Міністрів України від 16 березня 2017 р. № 168-р: станом на 16.03.2017 р. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/249826501 (дата звернення: 11.01.2023).

The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019. The World Economic Forum. URL: https://www.weforum.org/reports/the-travel-tourism-competitiveness-report-2019 (дата звернення: 18.01.2023).

Abuharris, A., Ruddock, L. Tourism marketing planning: strategies for development. Available at: https://www.irbnet.de/daten/iconda/CIB14651.pdf

Eshtaev, A. (2017), Innovative marketing strategy for tourism development. World Scientific News, no. 88(2), рр. 58–68.

Barrow, C., Barrow, P. and Brown, R. (2018) The Business Plan Workbook: A Step-By-Step Guide to Creating and Developing a Successful Business. (9th ed.). London: Kogan Page Ltd., 376 p.

Myronov, Yu.B., Svydruk, I.I. and Topornyts'ka, M.Ya. (2020) Strategic marketing planning in tourism. Naukovyj visnyk NLTU Ukrainy, Vol. 30. No. 1. рр. 94–98.

Korzh, N.V. and Basiuk, D.I. (2017) Upravlinnia turystychnymy destynatsiiamy: pidruchnyk. Vinnytsia: PP «TD Edel'vejs i K», 322 p.

Cuculeski, N., Cuculeski, V., Cuculeski, A. (2017) The necessity of applying marketing strategies in tourism – the case of Slovenia and Tunisia. Technics technologies education management. Vol. 12, no. 4, pp. 254–259.

Mal's'ka, M.P. (2019) Organization and planning of tourism enterprises. Kyiv: TsUL, 248 p.

Trokhymets', O.I. and Shelemet'ieva, T.V. (2018) The practice of strategic planning in the system of tourism development management in Ukraine, Derzhava ta rehiony. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, Vol. 4 (103), рр. 70–78.

Hrebn'ov, M.H. (2003), Glossary of key terms in the discipline “Marketing”. Kyiv: KNEU, 80 p.

Tourism Malaysia marketing plan 2022 2026. Available at: https://www.tourism.gov.my/files/uploads/TM_Marketing_Plan_2022_2026.pdf (accessed 08 January 2023).

Marketing strategy & tourism plan Macleay Valley Coast 2020 – 2023. Available at: https://www.kempsey.nsw.gov.au/files/sharedassets/public/docs/business/marketing-strategy-and-tourism-plan-2020-2023.pdf (accessed 08 January 2023).

Northwest territories tourism. 2022/23 marketing plan. Available at: https://www.iti.gov.nt.ca/sites/iti/files/NWTT_2022-23_Marketing_Plan_WEB.pdf (accessed 08 January 2023).

East African Community Tourism Marketing Strategy 2021-2025. Available at: http://repository.eac.int/bitstream/handle/11671/24350/EAC%20TOURISM%20MARKETING%20STRATEGY-%20Adopted.pdf?sequence=1&isAllowed=y (accessed 08 January 2023).

Vietnam tourism marketing strategy to 2020 & action plan: 2013-2015. Available at: https://vietnamtourism.gov.vn/esrt/FileDownload24.pdf (accessed 08 January 2023).

National tourism sector strategy (NTSS) 2016-2026. Available at: https://www.gov.za/sites/default/files/gcis_document/201712/national-tourism-sector-strategy-ntss-2016-2026a.pdf (accessed 08 January 2023).

ASEAN Tourism Marketing Strategy (ATMS) 2017‐2020. Available at: https://asean.org/wp-content/uploads/2012/05/ASEAN_Tourism_Marketing_Strategy_2017-2020.pdf (accessed 08 January 2023).

Developing a marketing plan. A tool for Michigan communities to establish the foundation of an effective marketing strategy and plan. Available at: https://www.miplace.org/4a732b/globalassets/documents/rrc/rrc-library/rrc_marketing_guide.pdf (accessed 08 January 2023).

Zakon Ukrainy Pro turyzm [Law of Ukraine on Tourism]. Zakon Ukrainy. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text (accessed 11 January 2023).

Postanova Kab. Ministriv Ukrainy Pro zatverdzhennia Litsenzijnykh umov provadzhennia turoperators'koi diial'nosti [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine on approval of the License conditions for tour operator activities]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/991-2015-%D0%BF#Text (accessed 11 January 2023).

Rozporiadzhennia Kab. Ministriv Ukrainy Pro skhvalennia Stratehii rozvytku turyzmu ta kurortiv na period do 2026 roku [Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine On approval of the Strategy for the Development of Tourism and Resorts for the period up to 2026]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/249826501 (accessed 11 January 2023).

The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019. Available at: https://www.weforum.org/reports/the-travel-tourism-competitiveness-report-2019 (accessed 18 January 2023).

Переглядів статті: 115
Завантажень PDF: 243
Опубліковано
2023-03-17
Як цитувати
Заячковська, Г., & Семак, Б. (2023). РОЗРОБКА СТРАТЕГІЧНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ В’ЇЗНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ. Трансформаційна економіка, (2 (02), 28-33. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-2-5